5 tipů, jak správně nastavit instagram

Datum přidání článku 2. 5. 2019

5 tipů, jak správně nastavit instagram

Instagram může být velmi efektivní nástroj, jak vybudovat svoje jméno nebo značku a zvýšit povědomí. Jak ho ale správně nastavit, aby vám pomohl s vašim podnikáním? Přinášíme vám 5 tipů, jak správně nastavit váš instagramový profil.

1. BUĎTE OSOBNÍ A OSOBITÍ

Instagram není srovnávač zboží jako heureka nebo zbozi.cz, dokonce to není ani bazar a ani eshop. Instagram prostě není prodejní kanál, takže se nesnažte za každou cenu prodat svůj produkt. Lidé na instagram nechodí nakupovat. Buďte osobní a osobití, prezentujte se jako osobnost nebo jako značka. Komunikujte, raďte, buďte svým followerům k dispozici. Získáte tak followery, které zajímáte a kteří mají zájem o váš obor. A nakonec se vám podaří i prodat váš produkt nebo službu – to by ale nemělo být na prvním místě.

2. BUĎTE ORIGINÁLNÍ

Nekopírujte cizí příspěvky a nesnažte se vystupovat např. jako Kazma. Kazma je jen jeden a lidi vám to nebudou věřit. Buďte sami sebou a vystupujte tak, jak byste vystupovali normálně. Na nic si nehrajte. Lidé, kterým se bude líbit vaše osobnost a originalita si vás najdou. Budujte svoje jméno a svou komunitu. Získejte si důvěru.

3. PRVNÍ DOJEM JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ

Nespoléhejte na to, že každý, kdo navšítív váš profil, bude pročítat vaše příspěvky, aby zjistil, jestli se mu líbíte. Důležitý je první dojem. Profilová fotka by měla být odpovídající – pokud jste osobnost, doporučujeme originální a třeba trochu kreativní portrét. Ten by měl být ale dostatečně zblízka, aby vás návštěvníci poznali. Pokud prezentujete svou firmu, vložte jako profilový obrázek vaše logo. A nezapomeňte – veselejší barvy poutají pozornost. Černé logo na bílém podkladu může být trochu nuda.
Název vašeho účtu by měl být také vypovídající a stejně tak i popisek. Název DJ_FRANTA určitě vypovídá víc o tom, co děláte, než dJmusix6645franz. Stejně tak popis stylem „Jsem DJ Franta, tvořím hudbu a píšu o tom. Sledujte djfranta.cz“ může fungovat lépe než nepřehledné „#dj #skolazivota #makingmusic #mackamcudliky #hrajuvjemnicinadiskotece“.

4. KONZISTENTNÍ INSTAGRAMOVÝ FEED

Snažte se, aby příspěvky, které přidáváte, byly jednotné a konzistentní. Celý feed pak působí vyváženě a sladěně. Když jednou přidáte bílou fotku, pak červenou, pak modrou a nakonec fialovou, bude váš feed chaotický a vaše followery moc nezaujme. Zkuste například používat jen jeden filtr nebo vaše fotografie stylizovat do podobné barvy. Feed je jedna z prvních věcí, na kterou se návštěvník kouká, a proto by měl být kreativní, originální a pro vás dostatečně reprezentativní. Musí zkrátka zaujmout a barevné sladění fotek vám k tomu stoprocentně pomůže.
Pokud jste fotograf a nebo se na fotkách umíte vyřádit, zkuste ještě navíc měnit barevnost feedu s ročním obdobím. V létě používejte žluté a azurové barvy, na podzim zemní hnědé a oranžové, v zimé modré a bílé a na jaře zelené a červené.

5. PŘIDÁVEJTE PRAVIDELNĚ PŘÍSPĚVKY

Na internetu najdete spousty článků, kdy přidávat. Můžete zjistit, že nejlepší je přidávat příspěvky kolem šesté až sedmé večer. Zjistíte, že nejaktivnější jsou lidé v neděli večer a že sobota ráno taky není úplně marná. Nejdůležitější pro udržení pozornosti vašich followerů je ale pravidelnost. Je jedno, jestli budete přidávat každý den (samozřejmě častější přidávání je o chlup lepší) nebo jen jednou týdně. Dělejte to ale se strojovou pravidelností. Lidé si zvyknou, kdy mají příspěvek od vás očekávat a algoritmy instagramu malinko pomáhají tomu, aby se k nim pravidelné příspěvky dostaly.

BONUSOVÝ TIP

Vybudujte si s vašimi followery vztah a získejte jejich důvěru. Vybudujte si komunitu s podobnými zájmi a v té komunitě budujte vaše jméno.

Jo a doražte na nějaký kurz nebo workshop pro fotografy, které pořádám – vyberte si z aktuální nabídky!